Helgen

Ja de är väl bara att fortsätta att berätta om vad som hänt senaste dagarna då.
Hela helgen gick åt till att berätta för mina närmsta och börja plocka ihop hemma, fixa med Lucas m.m.
På lördag förmiddag åkte jag till Åmål för att träffa Kristin och Zandra och prata med dom, tog även en sväng till Marinan och köpte en glass!
Det är konstigt att man bara på en dag kan se saker så annorlunda än vad man gjort innan. Jag har alltid blivit irriterad när håret blåst i ansiktet och åt alla håll men nu är de helt okej, för det är ju MITT och de kan blåsa runt hur mycket de vill känns de som nu! Och jag som hade såna planer för denna sommaren, sommaren 2013 de skulle bli den bästa i mitt liv och jag hade så mycket planer och såg verkligen fram emot de. Men icke sa nicke..
De hände inte så mycket under helgen som sagt..
 
Jag har ju inte hunnit ta in något själv om detta än utan bara hänger på denna berg o dal bana som de inte vore något. Många tycker att det är konstigt att ja inte reagerar mer än vad jag gör, men sanningen är att det gör jag men jag är en person som är väldigt bra på att hålla känslor inne till en dag när allt bara kommer över mig som en våg. Och den dagen är inte kul och jag vet att den kommer att komma förr eller senare.
För tillfället är jag mest arg på att de händer just mig, jag har redan haft tillräckligt i mitt liv och jag vet inte hur mycket mer jag ska orka ta emot. Men efter att denna skiten är över då ska ja se till att mitt liv bara ska gå framåt i allt! Ska inte tillbringa mer tid i mitt liv i en sjukhussäng och på operationsbord!
 
Det jag hyser mest rädsla för inom detta är hur jag kommer att stå ut med att se mig själv i spegeln. Och om inte jag orkar att titta mig i spegeln hur ska då alla de runt om mig klara av att titta på mig? När jag för första gången i mitt liv började trivas med livet och med hur man ser ut så kommer denna skiten och bara förstör. Självförtroendet försvinner på ett vips och de kommer vara svårt att få tillbaka. Men att ha alla mina fina vänner stärker mig så mycket och alla fina meddelanden jag får av alla får mig helt varm i hjärtat. Jag ska göra så gott jag kan med att vara samma glada, positiva och roliga Petra som alltid ser saker från den ljusa sidan! Men just nu är de svårt.
Närmaste tiden kommer bli jobbigaste och hårdaste i mitt liv men jag ska vinna de är ja helt fast inställd på! Och det är nu man verkligen skulle behöva någon som bara håller om en och säger att de kommer bli okej. Och det vet jag att de kommer och jag vet att många kommer stötta mig och följa med på min resa.
 
Det blir svårare att gå och lägga sig för varje kväll som går för det är då alla frågor och tankar kommer. Sen bara ligger man där och stirrar upp i taket precis som att någon skulle komma och bara "Nej men vi skoja bara, du är frisk" men de är ju något jag vet inte kommer att hända..
Fullt schema nu i tre dagar och ska skriva en liten sammanfattning om detta i ett annat inlägg!
 
Cancern satte sig i fel person- ska jaga den skiten tills den försvinner och aldrig mer kommer tillbaka!
 
 




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR