Hit, dit och överallt

Är det inte de ena så är de det andra. Det är temat på denna behandlingsperiod.. Mådde helt okej när jag var inne på behandling förra veckan och det var skönt att min vanliga sköterska var tillbaka, känns mycket tryggare då! Fortsatte att må bra när jag kom hem, hade förstås ont i huvudet och var trött men inget mer just på onsdagen. Magen har också fungerat som den ska denna behandlingen så skönt att slippa den smärtan i alla fall! Och ja, man kan säga att allt gått bra! Smaken i munnen är ju skum då men de är sånt man kan stå ut med. Men som alla andra gånger så brukar jag få ont i nacke/rygg och hela huden på söndagen men det brukar bara vara på kvällarna i tre dagar ungefär och jag slipper det på dagen.
Men eftersom allt annat gått så bra denna behandling så kan ja ju slå till med att ha konstant SMÄRTA överallt i stället som nu suttit i två dagar utan att bli bättre utan snarare värre.. Varenda muskel i nacke, rygg och hals är hårda som betong och jätte stela. De känns som jag blivit släpad efter en bil på asfalt i flera mil och att hela huden är brännskadad typ och ALL beröring känns som knivar. Får ha på mig stora t-shirtar och lösa mjuka byxor och inga sömmar får skava. Att ha någon typ av jacka på sig går knappt pga smärtan i nacken.. Det gör till och med ont att ligga stilla i soffan och sängen och att sitta upprätt i en bil.
Nu kanske jag låter lite bitter men de går inte att förklara va ont det gör.. Ser ut som en body builder över nacke och rygg för musklerna är så spända. Tänk va dessa cellgifter kan ställa till med, de ställer verkligen till med spratt för kroppen! Ska prata med läkaren nästa gång och hoppas man kan få något för detta, annars får jag söka på huskurer!
 
Fått tid för en Datortomografi röntgen i Arvika också den 20e. Skönt med en "vanlig" datortomografi och att det är i Arvika så jag slipper Örebro. Bara hoppas att de i Arvika är bättre på att sätta nålar än de i Örebro! :)
 
I morgon ska jag och mamma till Karlstad och kolla lite. Ska bli skönt att komma till Karlstad utan att de har något som helst att göra med att jag ska till sjukhuset. Har börjat bli jobbigt att se Karlstad skylten när man vet att de enda man är dit och gör är bara sjukhusbesök så ska bli skönt att få ha en vanlig Karlstad dag som de vart förr! :)
 
 




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR