Röntgen

Igår va de Arvika och röntgen som stod på schemat! Var bara en vanlig datortomografi med kontrast så slapp ju åka till Örebro och de va skönt. Var på sjukhuset 2 timmar innan för att dricka kontrast och de är ganska jobbigt när man är små hungrig och de serverar lunch i cafeterian så de luktar mat och de enda ja får i mig är kontrast vätska.. Mums! Men men, bara att tänka att man går på detox eller nåt!
När ja väl kom in på röntgen skulle de sätta nål men eftersom jag var kall och lite nervös så hittade de inga blodkärl.. Så de fick sticka mig massa gånger och blodkärlen sprack och ja, de gick inge vidare helt enkelt! Tillslut fick de sätta i handen när de väl hittade ett litet kärl. Sist ja fick kontrast gjorde de ju så himla ont så jag var ju rädd att de skulle bli samma denna gången så de gjorde också att kärlen drar ihop sig och blir svårare att hitta. Sen var de som vanligt, åka ett par gånger fram och tillbaka i maskinen innan de kommer för att ge mig kontrastet. Och när jag hörde maskinen starta stannade hjärtat för jag var beredd på att de skulle göra lika ont som sist. Och eftersom de va tvungna att sätta nålen i handel och i ett litet kärl fick de ha högt tryck på kontrastet och de gjorde riktigt ont! Inte lika ont som sist men fortfarande riktigt ont! När smärtan lade sig kom värmechocken o de känns som man kissar på sig och halsen gör jätteont! Men de går över snabbt i alla fall. Sen var de klart och jag fick sitta kvar på avdelningen för att vänta på att dra ut nålen. Man måste vänta ett tag för att se så de inte blir något med kroppen efter kontrastet.
 
När allt på sjukhuset var klart ville jag bara ha mat så vi skyndade in till Arvika och åt! :)
Hade sjukt ont i handen och armen hela kvällen och var svullen men de har gått över till idag, har bara lite ont idag.
Idag har jag vart i Säffle och lagt om min picc-line också. Men de har blivit en vana att gå dit varje vecka, behöver knappt säga vart ja ska i receptionen då de känner igen mig.
 
Nu är det bara att nervöst vänta till på onsdag när det är läkarbesök om röntgen igen.. Usch, hoppas på de bästa såklart men man är ju alltid rädd för de värsta.




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR