Happy news!

Behandling och läkarbesök i onsdags då! Behandlingen gick som vanligt, hade en ny sköterska denna gången eftersom Marita har semester men de gick bra ändå :)
Läkarbesöket då.. Hade en stor klump i magen från de att jag var på röntgen förra veckan eller när det var och det var ju inte bättre att ligga där i en säng och vänta på att få träffa henne.. Men tillslut kom hon in på rummet och sa att hon hade POSITIVA NYHETER!! Blev helt lugn när hon sa så men vågade inte hoppas för mycken innan hon pratat klart. PET röntgen visade ingen aktivitet i mina tumörer så de betyder att cellgifterna gör va de ska och gör allt de kan för att mota bort mina cancer celler ur kroppen. Så med denna nyhet kan jag glatt säga att om allt går enligt schema och att jag inte blir sjuk eller liknande så kommer jag att ha min sista behandling den 9 oktober! Känns så underbart att veta att man kan se ett slut på denna skiten! Sen kommer ju nästa orosmoment.. Att klara sig från att inte få ett återfall och få gå igenom detta en gång till.. Men ska försöka att inte tänka så men det är lättare sagt än gjort!
Mådde riktigt bra efter behandlingen, skönt med mina nya mediciner som fungerar bättre än de gamla! Men igår kväll mådde jag inte så bra så gick o lade mig tidigt och vaknade upp lite bättre men känner mig fortfarande lite halv skum.. Bara hoppas de går över fort eftersom vi ska till Falsterbo på Tisdag och då vill ja må bra :)
 
Har även en till bra nyhet! Torsdag kväll knackade de på dörren och det var min chef som kom för att hälsa på mig. Lite otippat sådär! Men han kom för att berätta att de gärna ville att jag skulle komma tillbaka och jobba när jag blivit bra igen. Eftersom min provanställning tar slut nu i Augusti så kommer jag sen att vara anställd på riktigt när jag kommer tillbaka :) Längtar till ja kan börja jobba med mina små grisar igen, de är att bra mysigt :)
 
Dagar som dessa när de är soligt och varmt ute är de tråkigt att vara sjuk, skulle helst vilja ligga ute i solen hela dagen och bli brun. Men ja kör på soffan inne och på mer snövit färg, de funkar de med!

Anonym

har följt din blogg och tycker du är STARK Petra, som måste gå igenom detta helvetet jorden.............kram från Stefan .

Stefan

har följt din blogg och tycker du är STARK Petra, som måste gå igenom detta helvetet jorden.............kram från Stefan .




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR