Jobbig behandlingsperiod..

Denna behandling var inte rolig alls.. Även om jag nu är halvvägs så va de inte så lyckligt. Började redan dagen innan med att få betingat illamående vilket betyder att jag börjar må dåligt innan för att jag vet att jag ska till sjukhuset och få behandling. Det var riktigt jobbigt att inte ens kunna få ha den sista bra kvällen innan man vet att man ska må dåligt igen men det var bara att gå o lägga sig och sova. Men det var inte bättre på morgonen, ville verkligen inte åka alls och mådde dåligt. När vi kom till sjukhuset blev de värre för då fick jag se droppställningen och känna lukten och allt som kommer med detta och ja fick kväljningar hela tiden och bara lade mig i sängen och försökte sova bort de.
Ville inte äta under dagen heller men tuggade i mig lite salta kex bara.
När vi kom hem var ja inte pigg, gick o begravde mig i sängen och gick inte upp mer på hela onsdagen utan bara låg där och tittade på film. De värsta är att de betingade illamåendet blir nog värre och värre med tiden nu, så inget kul alls jag har att se fram emot.
 
Dagarna efter har också vart jobbiga, mått illa och vart trött. Illamåendet tror jag mest beror på smaken man får i munnen av cellgifterna, inte behagligt alls! Ingenting smakar som de ska och smaken i munnen försvinner inte vad jag än gör. Enda jag kan göra är att äta halstabletter hela tiden för att minska de lite.
 
På torsdag åkte köks saxen och en spegel fram och jag gick lös på de hår jag hade kvar. Klippte lite hur som helst men klippte inte bort riktigt allt, än i alla fall! Så ja, nu ser jag ut som hej kom o hjälp mig och jag går runt med keps och mössa hela tiden. Blir nästan rädd för att se mig själv i spegeln, speciellt dagarna efter behandling när jag tar kortison och är svullen och röd i ansiktet och inte har något hår. Usch va hemsk jag ser ut.
Igår började de vända lite och ja mådde lite bättre men då kommer i stället smärtan i nacken o ryggen. Kan de aldrig bara få vara helt bra? Orkar inte med detta längre.
 
Allt är extra jobbigt nu när det är sol och varmt och allt jag vill är att bara ligga ute i solen o bada och åka på semester och bara ha de skönt och känna att det är sommar. Men jag ligger inne i soffan och tittar ut på sommaren, jättekul de med verkligen!
 

Madde

Petra du är den starkaste människan som finns. du klarar detta o ja tänker på dig varje dag <3 snart ska vi göra något riktigt roligt!

Isabelle

Du är vacker Petra precis som du är! Både på in och utsidan, glöm aldrig det! <3

Bästa Petra! <3




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR