PET-CT i morgon

Japp, blir att åka till Örebro i morgon på en ny PET röntgen. Ser inte fram emot detta alls.. Inte alls kul att sitta ensam i ett mörkt rum och bara dricka massa vatten i typ 2 timmar innan jag ens får komma in till röntgen maskinen..
Det är en likadan röntgen som den jag gjorde när jag fått min diagnos för att se vart tumörerna sitter. Högstrålnings röntgen med radioaktivt ämne ska de vara. Jätte hemsk när de kommer in och ska ge med de radioaktiva, är precis som att va med i en läskig film när de har stora bly rockar på sig, stora handskar och typ ett stort kassaskåp med världens störta spruta i och en massa skydd överallt. Och där ligger lilla jag ensam i en säng, läskigt är de i alla fall!
 
Är sjukt nervös för denna röntgen. Med denna röntgen kommer man se om cancern spridit sig eller "stannat upp" eller hur man ska beskriva de. Om jag svarar på behandlingen helt enkelt! Och beroende på vad de blir för svar vet man hur länge till jag ska behöva gå under cellgifter.
Man vill ju såklart tro de bästa men som min sköterska på sjukhuset i Karlstad sa : Bättre att förbereda sig på de värsta så kan det bara bli bättre! Så det är de jag satsar på nu så jag slipper bli besviken.
Kommer få mina svar under ett läkarbesök när jag är inne på min nästa behandling om en vecka, och jag är redan såhär nervös.. Kommer bli en lååång vecka!
Men i morgon ska ja i alla fall till Örebro, vi börjar där och håller tummarna för de bästa resultatet jag kan få så ska de nog bli bra!




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR