Look Good - Feel Better

Japp, har vart på "kurs" idag. Kursen hette Look Good - Feel Better och handlade om smink, hudvård, hår och sjalknytning för kvinnor som behandlas med Cytostatika. Jag var ju den yngsta som var med, den näst yngsta var väl runt 45 kanske. Men jag lär ju få vänja mig nu när jag blivit vuxen i sjukhusvärlden.
Började kursen med massa hudvård. Känner mig som en bebis i ansiktet efter alla dyra fina produkter vi använde! Sen fortsatte vi med en grundlig sminkkurs med massa tips och knep för att se fin o fräsch ut, välbehövligt nu känner jag! Även nu använde vi massa dyra produkter som jag aldrig skulle gå att köpa i en affär.. Men sorgligt nog så märker man skillnad, dyra saker kan tyvärr vara bättre..
Sen skulle vi lära oss lite olika tekniker på att knyta sjalar. De var nu stoltheten i mig kom fram! Aldrig i mitt liv knutit en sjal runt huvudet på detta sätt och jag var bäst i gruppen- Stolt tjej! De var ja tydligen väldigt bra på för jag lyckades direkt och sen bara fortsatte det att gå bra.
 
Var jätte nervös innan jag skulle in på kursen för hur jag skulle reagega på de andra deltagarna som var längre i sin behansling än mig. Men det gick bra och det var trevliga människor som betedde sig precis som.. Vanligt? om man kan säga så. Alla som hade peruk eller sjal drog de av sig eftersom det var skönast för dem och de pratade om sjukdomen precis som att de inte vore något. Och ingen tog de så allvarligt för alla som satt i rummet hölll på med Cytostatika eller strålning så ingen tyckte det var konstigt. Även om jag var yngst så kändes de inte konstigt så det var skönt.
 
Men sen kom ju största lyckan under kursen!
Visste ju innan att jag skulle få med mig en necessär hem med lite saker i. MEN jag trodde ju inte att ja skulle få ALLT jag använt under kursen! Ja menar, det var dyra saker, bara Lancome och Biotherm och såna dyra grejer för er som vet! Så de jag trodde skulle vara en liten necessär blev typ en liten väska full med massa saker :)
Så detta var väl det positiva med att vara sjuk, om det nu ska finnas något positivt måste de vara detta!
 
Nu har jag använt alla mina dyra fina ansikts produkter och ska gå och lägga mig, renare och fräschare i ansiktet än någonsin!
Natta!




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR