Ny vardag

Vart har min vardag plötsligt tagit vägen? Nu när mina behandlingar är klara så har jag ina sjukhusbesök varje vecka. Idag skulle vart en dag som jag hade haft omläggning av min Picc-line. Det var ju inget större så, de tog väl högst 15 min men ändå de var något jag hade inplanerat de veckor jag inte hade behandling. Kommer bli ännu konstigare nästa vecka när jag varken ska ta prover eller ska in på behandling.. Men det är väl att börja vänja sig vid detta livet nu istället! :)
Har ju såklart fortfarande massa sjukhusbesök kvar men ändå. De som står på tur är röntgen och läkarbesök i November och en träff med dietisten på Cytostatikamottagningen i Karlstad. Att gå in på mottagningen utan att det är behandling det handlar om kommer bli konstigt, kommer säkert må illa och vilja vända och gå därifrån. Eller så är det skönt att komma dit en gång utan alla slangar och gifter, de märks helt enkelt!
 
Den senaste veckan har varit lite upp och ner. Mycket känslor som spökar med huvudet på en. Sen de värsta just nu är ju att mina naglar på stortårna håller på att lossna pga cellgifterna. Sjukt vidrigt och kanske inte jättekul att läsa om men det är så det är just nu. Det gör så förbannat ont i vänster foten och de varar och kletar. Sitter just nu i fotbad med koksalt i hopp om att de ska bli bättre.
Under veckan har jag även börjat mitt nya nyttiga liv i hopp om att bli av med alla kortison kilo man har extra nu :)
 
 
Kommer på en massa saker jag vill skriva på kvällarna när jag ligger och tänker men jag orkar aldrig sätta mig och skriva på dagen.. Får nog se till att köpa mig en ny dator snart så jag kan ha med den upp till sängen och skriva när jag känner för de, skulle bli så mycket lättare då :)
 




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR